En hungrig och trött Mamselle sitter och väntar.....

... på att nästa introduktion ska börja. Har precis haft introduktion för kursen International Marketing som jag ska läsa nu i september. Allt på engelska - känns väldigt ovant eftersom vi inte har läst på engelska tidigare. Nu har jag druckit en kaffe med Hannah på fiket i universitetsbiblioteket och inväntar nästa introduktionsmöte. Jag anmälde mig till en kurs i akademiskt skrivande på engelska i våras (vilket jag hade glömt/förträngt) och jag tänkte först hoppa över den men det kan ju faktiskt vara bra att få lite övning i engelska... min är ganska ringrostig måste jag erkänna. Och eftersom vi ska skriva uppsatster på engelska i International Marketing så skadar det kanske inte att få öva lite extra på det!

Nä, nu måste jag leta upp salen jag ska vara i. Magen får vänta några timmar till innan den får mat men jag hoppas på att en grillad kyckling står på bordet när jag kommer hem och väntar på att bli uppäten!

Kramar Mamselle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0