Converse

Detta inlägg tillägnas er som känner att ni har missat Converse-yran, er som älskar Converse samt alla er andra som tycker det är trevligt att läsa om en sko.
Den drygt 100-åriga sagan om världens mest burna sko börjar i en fabrik i Massachusetts år 1908. På 70- och 80-talet började den bäras av punkare, och under 90-talet var den en del va grungemodet. Just nu är skon omåttligt populär, kändisar, gamla, unga, barn, fashionistas med flera bär denna dojja. Både killar och tjejer/män och kvinnor kombinerar skon till alla möjliga outfits - finkläder, trasiga jeans, street-stil, korta kjolar etc, det finns inga gränser för hur folk använder sina converse. Det går att vraka mellan färger, modeller, mönster mm för att få en converse som passar till alla tillfällen. Ursprungligen är det en basketsko men numera används den mest som en vanlig sko. Jag är inget extremt fan av Converse men ändå har jag två stycken i min skohylla - en beig med högt skafft och en svartvit med The Doors-tryck.
Dagens fråga: Vilken Converse bär du/föredrar du?





Kändisar bär Converse!




Här kan man köpa billiga Converse är det sagt. Har inte provat själv.


Kommentarer
Postat av: ma

Oj vad jag har berikat mina kunskaper om skor- CONVERSE- det är det som gäller förstår jag

2009-11-03 @ 16:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0