Ros till paraply, ris till blöta skor

Hej och godkväll bloggen + alla söta som tittar in i tid och otid. Ja, jag vet... jag e lite dålig på att uppdatera just nu... men som i de flesta fall när något avviker från rutinerna så är det en rad olika orsaker som ligger bakom, det kan vara från de mest simpla och banala orsaker som till exempel att man helt enkelt inte orkar eller så kan det bero på något som har inträffat, man kan ha blivit sjuk etc etc.. ja ni fattar.... ibland går saker och ting bara upp och ner helt enkelt.....

vilket rusk det har varit/är idag! Helt fruktansvärt. Men vet ni vad!?! När jag gick till träningen nu så hade jag ett rött, ganska stort paraply med mönster på. Och det var faktiskt riktigt mysigt att gå där under. Skyddad från regnet, men ändå höra det smattra mot paraplyet... det e lite samma känsla som när man ligger i ett tält, eller i en sommarstuga, när det regnar. Ja, när man hör regnet smattra så där mysigt ni vet... dessutom gav mitt röda ganska stora paraply ett rött mysigt sken.. så där gick jag... omgiven av ett rött sken med regnet smattrandes ovanför mig men utan att träffa mig..... och paraplyet har en träkrok som handtag.. jag kände mig lite som Mary Poppins och trodde nästan att jag skulle kunna lyfta och sväva bort med mitt röda paraply.... så mitt röda paraply får en stor ros =)



men ris till de blöta skorna som mitt röda paraply inte lyckades skydda... plaskvåta och kalla... usch mina stackars fötter blev alldeles blöta....


 

Kommentarer
Postat av: pappa

Du har ju ett genomskinligt paraply också !

2009-11-19 @ 13:11:11
Postat av: Julia

Ros till den eviga sommaren på Franska Rivieran! Ris till Sveriges regn, kyla, mörker och blask. Uuuuu, jag bävar för att komma hem till det!

2009-11-26 @ 00:43:08
URL: http://missjulia.bloggain.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0