Vad blir din insats?

I Aftonbladet skriver de idag att cancerfondens Rosa Bandet nu drar igång årets kampanj för att samla ihop lite slantar till förmån för drabbade och framtida drabbade av bröstcancer. Jag ska stödja organisationen genom att köpa ett armband på Guldfynd, det kostar bara 69kr och är jätte sött!

Jag har sett att många irriterar sig på detta val av stöd, eftersom det blir mer pengar direkt till organisationen om man sätter in pengar på kontot. Många har även skrivit att det är skit det här och att man ska stödja prostatacancer eftersom fler drabbas av det. Jag tycker man ska stödja både och, men det är typiskt att stöd till en kvinnlig sjukdom får kritik, det gör mig så jävla förbannad. Hur mycket stöd och forskning har inte gjorts på män?? Kan inte dessa förbannade kritiker låta allmänheten skänka lite pengar till forskning kring en kvinnlig åkomma utan att gnata! Och vad beträffar val av hur man ger sitt stöd, visst, pengar på konto skulle kanske ge mer pengar, men ett arband som det jag har tänkt köpa kan sprida budskapet, skapa en possitiv stämning kring att stödja Rosa Bandet samt göra att fler köper något liknande, och däreigenom stödjer! Alla som har Rosa Bandet på sig i någon form marknadsför något gott och inspirerar andra att göra detsamma! 

I Aftonbladet idag:

Läs hela artikeln här.

Kolla in vilka produkter guldfynd har här


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0