Detaljer...

... är fint. Jag älskar detaljer när det kommer till inredning. Små, eller stora, speciella ting i hemmet som gör det unikt, som skapar en känsla eller förtäljer en historia. Själv köper jag med mig detaljer och inredning när jag är ute och reser, det känns härligt att ha lite av hela jorden hemma hos mig, i mitt hem. Ibland kan jag gå runt och titta på dessa detaljer och minnas resan under vilke de inköptes, stället de köptes på och till och med den specifika stunden - värmen.... (eller kylan).... ljuden... lukterna.... stämningen. Här är några detaljer i mitt hem som jag verkligen gillar!


1. Kinesiska ägg.      2. Laosgubbar

 3. Geckoödlor

1. Kinesiska ägg - handmålade små söta ägg i jade med blommotiv samt motiv av en hund. Inköpta i Peking (dock inte av mig själv, gåva från mor och far).
2. Laosgubbar - snidade gubbar i nåt stenmaterial samt handmålade. Spelar varsit instrument. Inköpta i Luang Prabang, en stad i Laos.
3. Geckoödlor. Små geckoödlor i gummi inköpta i Thailand. Ser riktigt verkliga ut. Älskar dessa små sötingar.

Kram Mamselle

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0