Mmmamselle tycker om lax!

Ikväll lagade jag och Henke en god laxrätt:

Du behöver:                                            Svårighetsgrad: Lätt/medel
♦ två laxfiléer                                            Tid: 15 min + 15-20 i ugn
♦ 1 citron
♦ salt, citronpeppar
♦ olivolja

♦ färsk broccoli
♦ fullkornspasta

Gör så här:
Smörj in laxfiléerna med olivolja och lägg dem i en (ganska liten) ungssäker form. Pressa ur saften från citronen över laxen och salta och peppra. Täck formen med folie och låt stå i ugn i ca 15-20min i 175°. Under tiden laxen står i ugnen kokar du broccolin i lättsaltat vatten i ca 5 minuter och pastan enligt anvisning på förpackningen. Häll lite olivolja över den färdigkokta pastan och smaksätt med havssalt och lite peppar.

Servera lax, pasta och broccoli med en sallad till (förslagsvis sallad, gurka, tomat, oliver med citrondressing bestående av olja, pressad citron, salt och italiensk salladskrydda).



Smaklig spis!

//Mamselle


Kommentarer
Postat av: pappa

Man blir sugen på en tugga! Men jag ser ingen riven parmesanost!

2009-09-01 @ 22:23:39
Postat av: Ewa Ninov

nÄR BLIR JAG BJUDEN? dU ÄR JU DUKTIG PÅ DETTA

2009-09-03 @ 23:53:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0