Rester?

Jag tänkte på en sak... nämligen det där med rester. När jag åt Taco i lördags med några vänner kom ämnet rester på tal. Ja ni vet, när man har lagat lite för mkt mat och det blir över.... personligen tycker jag att rester är underbart: skrapa ihop den goda maten som blir över i en fin liten burk och dagen därpå när du hungrig och stressad ska hem och äta lunch står den där... burken tycks plötsligt ha en gyllene gloria omkring sig, glittrande små stjärnor och en oemotståndlig dragningskraft. Alla uppgivna känslor är som bortblåsta, magen knorrar på ett trevligt sätt som för att säga "tack snälla du, nu när du är snäll mot mig så ska jag vara snäll mot dig". Man tar med andakt ut burken från kylen, lyfter försiktgit av locket och sätter in den i micron, värmer några minuter och.. tada! så har man rykande varm mat på ett kick!
Men, hör och häpna, till min stora förvåning var det några som inte höll med mig, de var helt enkelt inget fan av rester. Min värld sattes i gungning.

Så därför blir dagens fråga till er: Rester - bra eller anus?



kram Mamselle

Kommentarer
Postat av: lottis

Rester är konon, perfekt att ta med till lunch. KRam

2009-09-08 @ 12:39:53
Postat av: pappa

Rester är bra. Tyvärr tar din mamma alla rester.

2009-09-08 @ 14:56:41
Postat av: mamma

Fresta med rester! Detkan bli en riktig festmåltid!! BRA om de inte är för gamla.

2009-09-08 @ 16:32:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0